Eurostarter
Image default
Boeken en Tijdschriften

Opslagruimte op de werkvloer

Opslagruimte op de werkvloer

Wanneer je werkplek een puinhoop is kan het dat je gestresst raakt en je geen controle en overzicht meer hebt in je hoofd. Langzaam maar zeker loopt de opstapeling van informatie, mails en rommel uit de hand en begin je dingen kwijt te raken en raak je achter op schema. Waarschijnlijk ben je niet de enige want de meeste kantoormedewerkers kampen met een rommelig kantoor en hebben het idee dat het wel wat netter kan. Helaas heeft dit gebrek aan organisatie echte gevolgen voor zowel hen als hun werkgevers. Het kan helpen om eens met een frisse blik door je kantoor te gaan. Een werkgever kan een moment in de week inlassen om tijd te besteden aan het opruimen van het kantoor. Wellicht kunnen er meubels weg of naar een dichtbijzijnde opslagruimte Leiderdorp. Oomen Opslag voorziet bijvoorbeeld in ruimte voor bedrijfsinventaris of andere spullen.

Je organisatorische vaardigheden zijn zo goed als de brandstof die je in je hersenen stopt. Zonder goed te eten, kun je niet helder nadenken over de uitdagingen van de dag, die begint bij de eerste maaltijd van de dag. Probeer volkoren granen, bosbessen, tomaten en noten te eten als ontbijt om jezelf een wetenschappelijk bewezen hersenboost te geven voordat je naar je werk gaat. U leest het goed. Sinds het begin van onze carrière hebben we het stellen van doelen allemaal zeer serieus genomen. Maar waar de meeste mensen niet in slagen, is niet het stellen van doelen, maar het bereiken van doelen. Waarom? Omdat we het allemaal tegelijk proberen te doen. Gary Keller en Jay Papasan, auteurs van The One Thing, stellen voor dat we in dat jaar één ding kiezen, zoals het lanceren van een nieuwe website, en dit opsplitsen in één ding om die maand, dat weekdoel, een dag te bereiken. Als we het meest kritieke ding kiezen om gedaan te krijgen en het in dat uur doen, leidt dit ertoe dat de grotere doelen in de loop van de tijd worden bereikt. Het is een verkokerd succes!

Natuurlijk, hoe complexer je organisatie, hoe moeilijker het is om een ​​doel te kiezen. Het antwoord op deze vraag is om leiders te dwingen hun belangrijkste strategische doelen te identificeren. Hierdoor kunnen jij en je team je doelen beperken van 25 of meer tot 25 of meer, die de neiging hebben om door de grotere organisatie te dwalen en zich op drie of vier te concentreren. Inmiddels weet je dat multitasken op het werk het meest ongeorganiseerde en minst productieve is dat je kunt doen. Dus doe het niet. Onthoud een van je doelen voor dat uur, houd je eraan, voltooi het en ga verder. Voor het geval je de statistiek bent vergeten, hier is er een, met dank aan Peter Bregman van de Harvard Business Review, om opnieuw te vrezen: onze productiviteit is met maar liefst 40% gedaald. We multitasken eigenlijk niet. We wisselen van taak, schakelen snel van het een naar het ander, onderbreken onszelf inefficiënt en verspillen tijd in het proces.

https://oomenopslag.nl