We dromen vaak van segmentatie van vacatures in gewapend beton in digitaal. Het zou mooi zijn als niemand een verkeersmanager met een CPA-manager zou verwarren, geen eisen zou stellen aan een webanalist als aan een internetmarketeer. Maar de eisen en taken voor vacatures veranderen van bedrijf tot bedrijf. Het is goed dat er karakteristieke kenmerken en kenmerken zijn die te onderscheiden zijn als je de IT-wereld nader bekijkt. Vandaag praten we over vacatures voor performance marketing. Performance marketing is gericht op resultaat en verkoop. Het biedt transparantie over het bestede budget en de daadwerkelijke verkopen. Betaling vindt alleen plaats wanneer de gebruiker de gerichte actie uitvoert: bijvoorbeeld wanneer hij een aankoop doet. Dit gaat niet over inhoud, product en ontwerpposities. Hoewel inhoud ook leads genereert, en er is inbound marketing, die een prestatietool wordt via artikelen en e-mailnieuwsbrieven. Internet marketeer Een specialist die zich bezighoudt met online marketing. Zijn taak is om het bedrijf op het netwerk te promoten. Hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van klanten (leads), bedrijfsmerk, verkoopniveau, retentie (gebruikersbehoud), enzovoort. Er zijn geen twee banen voor internetmarketeers die op elkaar lijken – dit is een alleskunner. U kunt display-advertenties, zoekmachinemarketing (SEM) en optimalisatie (SEO), promotie op sociale media, het maken en zaaien van virussen, e-mailmarketing (nieuwsbrieven) doen. Deze specialist weet ook wat RTB, CCM, YAN zijn. Typische taken:
Voorwaarden:
User Acquisition Manager De vacature is zo’n vijf jaar geleden verschenen, maar schrikt nog steeds zowel managers als kandidaten af met zijn naam. Maar in feite is het de manager die verantwoordelijk is voor het aantrekken van nieuwe gebruikers. Hij denkt na over waar hij de doelgroep bereikt zodat traffic wordt omgezet in verkoop. Hoe effectiever, hoe koeler de specialist. Taken:
Voorwaarden:
Traffic manager Dit is een specialist die verantwoordelijk is voor het aantrekken van verkeer of leads, applicaties, gebruikers. Soms kan een baan met vergelijkbare kenmerken een PPC-manager worden genoemd (Pay-Per-Click – Pay-Per-Click). Het doel is om de beoogde bezoeker te vinden. Taken:
Voorwaarden:
SEM-manager Zoekmachinemarketing is zoekmachinemarketing. De specialist houdt zich bezig met website-promotie door middel van contextuele advertenties. Taken:
Voorwaarden:
SEO-specialist Hij moet verantwoordelijk zijn voor het valideren en verbeteren van de zoekstrategie. Een strategie vanaf nul kunnen ontwikkelen. Het is ook nodig om de prestaties van alle pagina’s te verbeteren. Een SEO-specialist moet de tools kennen: Moz, Google Webmaster Tools. Taken:
Voorwaarden:
Targetoloog Hij houdt zich bezig met het opzetten van gerichte advertenties op sociale netwerken. Als ze het bij het verkeerde eind hebben, biedt kindvrij luiers en verstokte vrijgezellen – trouwjassen. Ze weten hoe ze het publiek kunnen segmenteren op geslacht, leeftijd, woonplaats, interesses, burgerlijke staat, baan in sociale netwerken. Taken:
Voorwaarden:
CPA-manager CPA (Cost-Per-Action) is een beschrijving van een situatie waarin een adverteerder betaalt voor een actie die door een gebruiker is uitgevoerd. Een CPA-manager is een specialist die met adverteerders werkt, hij weet ze te vinden en hoe hij verbinding moet maken met het CPA-netwerk. Verantwoordelijk voor het aanbieden van traffic. Taken:
Voorwaarden:
Affiliate Manager Affiliate-programma’s zijn een overeenkomst tussen de eigenaar van een website en een partner. De partner trekt bezoekers naar de site en de eigenaar betaalt voor het werk tegen vooraf bepaalde tarieven. En de aangesloten manager houdt zich bezig met de ontwikkeling en promotie van het aangesloten programma en is verantwoordelijk voor de verkeersvraag. Taken:
Voorwaarden:
Webanalist Omdat de kandidaat voor puur analytische taken komt te staan, is de manier van denken erg belangrijk. Een webanalist verzamelt en analyseert informatie over de site, sociale netwerken en gebruikers. Op basis van de gegevens doet hij voorstellen voor resource-optimalisatie. Met zijn hulp kunt u het aantal leads vergroten, het formulier voor het bestellen van goederen in een online winkel vereenvoudigen, het websiteverkeer vergroten en het gebruikersgedrag aanpassen. Voorwaarden:
Plichten:
Mobiele marketeer Het promoten van een mobiele applicatie is iets anders dan het promoten van een website of dienst, dus een mobiele marketeer komt bedrijven te hulp, die de applicatie naar de top 10 in de Apple Store of Google Play kunnen brengen. Plichten:
Voorwaarden:
Interessant feit. Het beroep van affiliate manager is meer dan zeven jaar geleden ontstaan, maar nog steeds weten niet alle digitale specialisten ervan (of begrijpen ze wat het is). Dit ondanks het feit dat de digitale markt jaarlijks wordt verrijkt met nieuwe vacatures. Daarom moet je continu leren bij te blijven. Sta altijd klaar, verzet je niet tegen nieuwe dingen, bestudeer de markt goed, volg cursussen, ga naar conferenties en bombardeer experts met vragen. Digitaal biedt jonge professionals een uitstekende kans om zich te ontwikkelen zonder een gespecialiseerde hogere opleiding. Je hebt nodig: nieuwsgierigheid, bereidheid om online marketingtools handmatig te testen en netwerken met potentiële werkgevers op sociale media. |
https://www.globalrecruitment.info/ |